Thursday, October 05, 2006

Ramadhan di Aloq Staq

Ramadhan tahun ini disambut di Aloq Staq. Meriah sangat ! Kami sempat juga balik berbuka di rumah Tok Nab di Guar Chempedak. Kemeriahan berbuka ditambah dengan kehadiran keluarga pakcik dan makcik di sana. Lidah cek buleh prektis cakap utagha balik….

The kids love the antiquity of ending every word with q!!!! Thanks to hubby of course! Ibuaq, naq piq manaq? (Ibu, nak pi mana?). Naq, ikuaq buliaq? (Nak ikut boleh?).

Sabaq…sabaq…





15 comments:

.:HalogamoRa:. said...

amboi ceqqq! sakan noooooo

laddyberd said...

kuiii..kui... bahasa ibunda.. nak wat macam mana..

gundu salam said...

yeah right, blame it on the rain dung dutang tung dungtang (milli vanilli's drum beat)

Junita said...

halo - memang sakan sunggoh!

laddyberd - tu la hai... kena kikih lidah balik ni...

gundu - dah aih!!! hubby mmg cam tu.. suka tambah q... galok sungguh!!!!!(galak)

13may said...

budak2 tuh tak pi terjun bendang ka??? baguih punya dok lepak kat bataih....hehhe...

Junita said...

13 may - depa still dok letih posa... kedeghat tinggai sikit ja lagi... ayah depa dok paksa posing gak..hm... kalau tak posa tu ghasa dah teghejun dah....

Sunan_Jati said...

Tu dia aih,.... awat pekaq sgt loghat nie.... huhuhu.... kirim slm kat toknab yer... dulu aku ader jugak tok org pggl tok nab jugak...heheheh

lollies said...

memang meriah posa ramai-ramai. dengan sedara lak tu.

mydinz said...

mak ai, biaq betui kids cakap camtu. dah jadi bahasa lain tu!! macam pelakon dlm drama yg nak try cakap kedah jugak la... lain bunyinya!

jgn lupa, MU akan jumpa liverpool 22 oktober ni, tgh sibuk2 nak raya tu!!

err, homemaker tahun ni buat kuih raya apa??? ke borong kat pekan rabu.

Ayaq masak said...

Amboi tera gila anak2 akak cakap utara naaa. Tahap gaban melampau tu.

Hoohohoh.

Sleepless in Gelugoq said...

seronok la hang no dapat jumpaq auntie uncle semua. makanan pun peneuh semeja.. buat cheq lapaq ni jenguk blog hang.

Sherin Almashor said...

Syok nohhhhh balik utagha... Meja penoh lauk tu.. Sedapnya!!!! Anak-anak pun nampak happy dapat balik utagha! :)

M Fitri M Shukri said...

kena bagi anak-anak praktis "ulaq malingkaq ataih pagaq..." x100 kali sehari... mesti lepaih tu depa terrer cakap utagha sampai takleh cakap bahasa lain dah lepaih tu

mydinz said...

selamat hari raya maaf zahir batin dari saya untuk ju sekeluarga.

gundusalam said...

adiak cakiaq laguaq apiaq tuaq? cakiap kediah!